همه چیز راجع به لینکدین
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
همه چیز راجع به لینکدین

با وجود این که لینکدین (LinkedIn) یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی امروز محسوب می شود؛ اما هنور بسیاری از مردم، آن را نمیشناسند و یا طرز استفاده از آن را بلد نیستند. به همین خاطر قصد داریم در اینجا همه چیز راجع به لینکدین را به شما عزیزان آموزش دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو همراه باشید تا همه چیز راجع به لینکدین را بدانید!

همه چیز راجع به لینکدین ؛ معرفی مختصر  LinkedIn

فرقی نمی کند که شما یک مدیر بازاریابی در یک شرکت بزرگ هستید و یا یک فروشگاه کوچک محلی را اداره می کنید و یا حتی یک دانشجو هستید و به دنبال موقعیت شغلی مناسب برای بعد از فارغ التحصیلی خود می گردید، لینکدین به هر کس که علاقه مند به حرفه خود می باشد کمک می کند تا با جستجوی فرصت های جدید مرتبط با شغل خود و هچنین با رشد ارتباطات خود با دیگر متخصصان و همکاران جامعه، کسب و کار خود را گسترش دهد. جالب است بدانید لینکدین نیز همانند فیسبوک و اینستاگرام متعلق به یک شرکت بزرگ فناوری با نام  مایکروسافت است.

در حقیقت لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که از لحاظ چیدمان و ارائه ویژگی های گسترده، مشابه فیسبوک است، اما به این دلیل که از مشاغل و کسب و کارها پشتیبانی می کند می توان گفت تخصصی تر است. لینکدین در واقع به منظور برقراری ارتباطات تجاری، به اشتراک گذاشتن تجربیات و رزومه های شغلی و پیدا کردن کار طراحی شده است.

کاربردهای اساسی لینکدین

کاربردهای اساسی لینکدین

می توان LinkedIn را به عنوان معادل فناوری پیشرفته جایگزین روش های سنتی بازاریابی معرفی کرد. به کمک این پلتفرم شما می توانید به صورت آنلاین با دیگران در مورد کسب و کار خود صحبت کنید و آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

شرکت های زیادی هستند که از طریق این شبکه مجازی به جذب نیروی متخصص می پردازند. از طرف دیگر افراد زیادی هم در این پلتفرم مهارت ها و تجارب کاری خود را به دیگران معرفی می کنند. بنابراین لینکدین یک سیستم کارآمد برای استخدام افراد و یا پیدا کردن کار نیز محسوب می شود.

بیشتر بدانید :  یاد بگیرید چگونه با عنوان محتوا ، ترافیک سایت خود را افزایش دهید!!!

بسیاری از افراد از این ابزار برای رشد مخاطبین خود و همینطور یافتن فرصت های شغلی استفاده می کنند. بخش مشاغل لینکدین ابزاری قدرتمند برای یافتن شغل است. تنظیماتی در LinkedIn وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به شرکت ها و صاحبان کسب و کارهایی که درصدد استخدام فردی دارای مهارت های شما هستند خبر دهید که به طور جدی در جستجوی کار هستید.

برخی از افراد نیز از LinkedIn برای ایجاد شهرت حرفه ای خود با ایجاد پست در خبرنامه و اظهار نظر در مورد پست های دیگران استفاده می کنند.

شروع کار با لینکدین

کار کردن با این پلفترم نیز همانند سایر پلتفرم های دیگر بسیار ساده و راحت است. برای شروع کافی است یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. شایان ذکر است لینکدین شما را محدود به داشتن یک حساب کاربری نمی کند و می توانید برای مقاصد مختلف چندین اکانت ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری باید در پروفایل شخصی خود، اطلاعات مناسبی را درج نمایید. از نمایه خود به عنوان رزومه استفاده کنید. نمایه لینکدینِ شما باید یک رزومه کامل تر و تعاملی را به دیگران نشان دهد. شما هم اکنون در یک دنیای بزرگ که توسط افراد مختلف با مهارت های گوناگون شکل گرفته است وارد شده اید. می توانید به راحتی به دنبال افرادی بگردید که علایق و مهارت های مشترکی با آنها دارید. لینکدین نیز به شما در پیدا کردن این افراد کمک می کند.

ویژگی های پروفایل در لینکدین

ویژگی های پروفایل در لینکدین

صفحه شخصی شما در لینکدین مشابه یک کارت ویزیت مجازی است که رزومه و سابقه کاری شما را به میلیون ها کاربر نمایش می دهد. بنابراین باید هر کدام از بخش های آن را با دقت پر نمایید:

  • مشخصات شخصی

تکمیل مشخصات شخصی برای اینکه افراد دیگر بتوانند از طریق آن به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند لازم است. جهت تکمیل این اطلاعات کافیست روی آیکون قلم در بخش Contact and Personal Info کلیک نمایید. در این صورت صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که می توانید در آن اطلاعاتی نظیر ایمیل، تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و URL وب سایت خود را درج کنید.

  • عکس

نباید مانند سایر شبکه های اجتماعی دیگر از آواتار به عنوان عکس پروفایل در لینکدین استفاده کرد. یک پرتره مناسب و باکیفیت بهترین انتخاب برای عکس لینکدین است. عکس مناسب برای ایجاد یک ظاهر بهتر برای پروفایل شخصی تان، بسیار اهمیت دارد و افراد دیگر را به سمت صفحه شما جذب می کند.

  • عنوان

عبارتی که در زیر نام شما نمایش داده می شود می تواند بازتابی از طرز فکر، اهداف و فعالیت های شما باشد. بنابراین باید یک عبارت مناسب که بیانگر جزئیات کاری شماست برای عنوان صفحه لینکدین بیابید.

  • تصویر پیش زمینه

لینکدین نیز همانند فیسبوک دارای ویژگی انتخاب تصویر پیش زمینه است که به هر چه زیباتر شدن پروفایل کاری شما کمک می کند. بهتر است برای پیش زمینه از تصویری که نمایانگر حرفه و کسب و کار شماست استفاده نمایید.

  • تجربیات

در بخش تجربیات باید مهارت های خود در کسب و کار فعلی تان را مشخص کنید. بخش تجریبات و مهارت ها برای افرادی که قصد دنبال کردن صفحه شما را دارند بسیار مهم است.

  • جوایز و افتخارات

معرفی جوایز و افتخاراتی که از زمان تحصیل تاکنون به دست آورده اید، در نظر افرادی که از پروفایل شما دیدن می کنند، تاثیر بسزایی دارد. چرا که از نگاه دیگران کسب جایزه می تواند نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شما باشد. بنابراین به هیچ عنوان از بازگو کردن جوایز و افتخاراتی که به دست آورده اید غافل نشوید.

بیشتر بدانید :  مدیریت اینستاگرام

رزومه در لینکدین

  • انتشارات و دوره های آموزشی

شما در این بخش می توانید در خصوص تمرینات و آموزش هایی که پشت سر گذاشته اید توضیح مختصری بیان کنید و همینطور به مقالات یا کتاب هایی که نام شما روی آن ها قرار گرفته است، اشاره کنید. این اطلاعات برای کارفرمایان و افراد دیگر بسیار اهمیت دارد و ارزش شما را از دید آنها بسیار بالا می برد.

  • مهارت ها و توانایی ها

در این بخش باید به طور اختصاصی تر روی توانایی ها و چیزی هایی که در آن مهارت بسیار بالایی دارید، تمرکز کنید.

  • تحصیلات آکادمیک

اگر به تحصیلات و دانشگاه محل تحصیل خود افتخار می کنید، بهتر است در این بخش به جزئیات بیشتری از آن بپردازید. در غیر این صورت کافی است فقط به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید.

نکات مهم در مورد لینکدین

  1. به بخش های مختلف پروفایل خود در لینکدین اهمیت بدهید و صفحه خود را برای عموم باز بگذارید.
  2. با توجه به اینکه گوگل توجه ویژه ای به وب سایت لینکدین دارد و آن را بسیار قدرتمند می داند. پس توصیه می شود به سئو لینکدین اهمیت دهید. چرا که قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، در نهایت به نفع شماست.
  3. لینکدین به وب سایت های تجاری کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. بنابراین اگر دارای وب سایت تجاری هستید، با قرار دادن اطلاعات برخی از محصولات خود در پروفایل لینکدین تان می توانید فروش خود را به خوبی افزایش دهید.
  4. درلینکدین می توانید پروژه های در حال انجام خود را به گوش همه برسانید و به راحتی تبلیغ کنید.
  5. شما در لینکدین می توانید با ارسال پیام کاملا حرفه ای به دیگران در جهت پیشبرد منافع خود گام بردارید.
بیشتر بدانید :  چگونه کسب وکار تجارت الکترونیک موفقی را به کمک بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: بازاریابی شبکه اجتماعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: